Felelősségteljes értékláncok
A fenntarthatóság nem ér véget a gyártóknál – sőt, gyakran már jóval előtte elkezdődik. A dm-nél a felelősségvállalás a teljes értékláncot végigkíséri, vállalati magatartásunk mélyén gyökerezik. A nyersanyagok kiválasztásától kezdve a termékek kiszállításáig figyelmet fordítunk a társadalmilag igazságos, környezetbarát és átlátható folyamatokra.
Saját munkatársaink védelme és támogatása mellett a dm-nél elkötelezettek vagyunk a munkaügyi és emberi jogok következetes tiszteletben tartása mellett a teljes értéklánc mentén. Ez különösen érvényes az Európán kívüli régiókra, ahol a nem megfelelő munkakörülmények, a gyermek- vagy kényszermunka és a környezetszennyezés kockázata nagyobb.
A dm mindezt nemcsak jogi kötelezettségnek, hanem erkölcsi felelősségnek is tekinti - például azokat az embereket érintően, akik a dm-márkás termékekhez szükséges nyersanyagokat termesztik és előállítják. A gyakorlatban ennek központi eleme a dm fenntarthatósági kódexe, amely tartalmazza a szociális és környezetvédelmi minimumkövetelményeinket.
2025 végére minden meglévő partnerünk aláírja a dm-márkák fenntarthatósági kódexét. Ennek elfogadása már kötelező érvényű a partnereink számára az új szerződések esetében. Ezzel a dm szerződésben rögzíti az elvárásait - és így segíti a hosszú távú, rugalmas és fenntartható üzleti kapcsolatok kialakítását.
A dm közvetlenül az érintett helyszíneken vesz részt a munkakörülmények javítását célzó kezdeményezésekben és projektekben - például az olyan nyersanyagok termesztése kapcsán, mint a pálmaolaj, a kakaó vagy a gyapot. Ezek a helyi kezdeményezések erősítik az ottani munkavállalók jogait és elősegítik a tisztességes munkakörülmények megteremtését. Ugyanakkor a beszállítói szerződésekbe olyan elismert szociális standardokat is beépítenek, mint a Fairtrade vagy az UTZ.
A felelős értékláncok másik fontos eleme az átláthatóság a vásárlók felé. dm ezért folytatja az úgynevezett dm-Produktweg szolgáltatás fejlesztését. Ez a felület - amennyire csak lehetséges - szemlélteti egy-egy termék teljes életútját, egészen a nyersanyagok eredetéig. Egyre több terméket és termékcsaládot jelenítünk majd meg ebben a rendszerben.
A dm mindezt nemcsak jogi kötelezettségnek, hanem erkölcsi felelősségnek is tekinti - például azokat az embereket érintően, akik a dm-márkás termékekhez szükséges nyersanyagokat termesztik és előállítják. A gyakorlatban ennek központi eleme a dm fenntarthatósági kódexe, amely tartalmazza a szociális és környezetvédelmi minimumkövetelményeinket.
Hosszútávú partneri kapcsolatok
A dm jelenleg mintegy 360 gyártó partnerrel dolgozik együtt, amelyek 76 százaléka Németországban és mindegyike Európában található (2024 szeptemberi adat). A regionális termelési láncok jelentősen javítják az átláthatóságot és az ellenőrzési lehetőségeket.2025 végére minden meglévő partnerünk aláírja a dm-márkák fenntarthatósági kódexét. Ennek elfogadása már kötelező érvényű a partnereink számára az új szerződések esetében. Ezzel a dm szerződésben rögzíti az elvárásait - és így segíti a hosszú távú, rugalmas és fenntartható üzleti kapcsolatok kialakítását.
Emberi jogi átvilágítási kötelezettségek
Az EU ellátási láncról szóló irányelve (CSDDD) és a német ellátási láncra vonatkozó gondossági kötelezettségről szóló törvény (LkSG) figyelembevételével átfogó kockázatkezelési rendszert hoztunk létre a dm-nél a következő elemekkel:- Közvetlen üzleti partnereink nyomon követése
- Hatékonysági ellenőrzések végrehajtása
- A munkatársak képzése
- Névtelen bejelentési rendszer bevezetése az érintettjeink számára
A dm közvetlenül az érintett helyszíneken vesz részt a munkakörülmények javítását célzó kezdeményezésekben és projektekben - például az olyan nyersanyagok termesztése kapcsán, mint a pálmaolaj, a kakaó vagy a gyapot. Ezek a helyi kezdeményezések erősítik az ottani munkavállalók jogait és elősegítik a tisztességes munkakörülmények megteremtését. Ugyanakkor a beszállítói szerződésekbe olyan elismert szociális standardokat is beépítenek, mint a Fairtrade vagy az UTZ.
A felelős értékláncok másik fontos eleme az átláthatóság a vásárlók felé. dm ezért folytatja az úgynevezett dm-Produktweg szolgáltatás fejlesztését. Ez a felület - amennyire csak lehetséges - szemlélteti egy-egy termék teljes életútját, egészen a nyersanyagok eredetéig. Egyre több terméket és termékcsaládot jelenítünk majd meg ebben a rendszerben.