Eligazodást segítő jelzések a polcokon
A fenntarthatóbb termékek köre egyre nő, és ezzel együtt a különféle logók, minősítések száma is gyarapodik. Hogyan igazodjunk el a minősítések dzsungelében? Mely logók utalnak valódi fenntarthatósági jellemzőkre, és melyek garantálják, hogy a termék biztosan megfelel az ökológiai standardoknak? Ezeket a kérdések a vásárlókat is egyre inkább foglalkoztatják. Erre a kihívásra adtunk megoldást, amikor 2017-ben bevezettük a zöld címkéket.
A vásárlói igények nemesítése
A dm vásárlói egyre környezettudatosabban szeretnének vásárolni, ezért intézményekkel és civil szervezetekkel együttműködve közvetlenül a polcokon látható tájékoztatást vezettünk be, hogy segítsük a vásárlókat a gyors és megalapozott döntéseket meghozatalában ökológiai lábnyomuk minimalizálása érdekében. A zöld színű címkék azt jelzik, hogy a termékek megfelelnek bizonyos ökológiai előírásoknak. Míg a üzletekben a polcon található zöld címkék segítenek a vásárlóknak a döntésben, addig a dm-webshopokban egy termékszűrő könnyíti meg a fenntarthatóbb alternatívák megtalálását.2022-től még szigorúbbak az előírások
A zöldre festés ellen ható intézkedéseket hoztunk: mivel az elmúlt években egyre több fenntarthatósági logó jelent meg a piacon, a dm-nél 2022-ben újabb lépést tettünk, és a zöld címke odaítélésének kritériumait ismét szigorítottuk. Minden címke alapos felülvizsgálati folyamaton ment keresztül annak érdekében, hogy megfeleljen a fenntarthatósági előírásoknak. Az értékelés alapjául többek között a GLOBAL 2000 címkeellenőrzési rendszere szolgált. Ez olyan kritériumok alapján határozza meg a legelterjedtebb minősítések hitelességét, mint a környezeti jellemzők, a szociális szempontok, az állatjólét és a kellő megalapozottság (pl. külső szakértők bevonása az értékelésbe vagy ellenőrző eljárások).„A környezettudatos vásárlásnak praktikusnak kell lennie. A dm-nél a vásárlók bízhatnak abban, hogy a fenntarthatóként megjelölt termékek valóban fenntarthatók.“
Csoknyainé Horváth Gertrud, ügyvezető
Zöld címkék - fenntarthatóság első látásra
A 2023/24-es gazdasági évig Magyarországon több, mint 1800 termék termék kaphatott zöld címkét. A termékeknél nemzetközi szinten olyan megbízható logókat vettünk figyelembe, amelyeket a vezető környezetvédelmi szervezetekkel való együttműködés és a bewusstkaufen.at - a Szövetségi Éghajlatvédelmi Minisztérium (BMK) kezdeményezésének "címkeiránytűje" alapján választottunk ki.A logók a minősített fenntarthatósági jellemzőket tükrözik, és a fogyasztók számára jelzést adnak arról, hogy a termékválasztásuk hozzájárul-e a környezettudatosabb vásárláshoz.