A jövő iránti felelősség
A dm egyértelmű stratégiát követ a körforgásos gazdaság előmozdítására, innovatív újrahasznosítási megoldásokat alkalmaz az erőforrások megőrzése és ezáltal a környezet védelme érdekében. Az egyik legfontosabb cél, hogy a csomagolás a lehető legkevesebb alapanyagot igényelje, nagy arányban tartalmazzon újrahasznosított anyagokat, és használat után hatékonyan újrahasznosítható legyen.
2020-ban az újrahasznosított anyagok felhasználásával már több mint 2900 tonna új műanyagot takarítottunk meg. 2022-ben a dm márkás termékek csomagolásában az újrahasznosított műanyag aránya mintegy 43 százalék volt. Az év végére szeretnénk elérni az 50 százalékot, és ezzel egyidejűleg tovább javítani a csomagolások újrahasznosíthatóságát.
A dm ezt az elvet követi, és azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a csomagolásokat úgy tervezze meg, hogy azok vagy biológiailag lebomlók vagy teljes mértékben újrahasznosíthatók legyenek.
2021 októberében a dm-csoport egyes országai kísérleti projektet indítottak el a figyelemfelkeltés érdekében: a vásárlókat arra kérték, hogy az üres műanyag flakonokat közvetlenül a dm-üzletekbe vigyék vissza. A palackokat aztán összegyűjtöttük, újrahasznosítottuk és visszaforgattuk a gyártási folyamatokba. A kezdeményezés célja az volt, hogy érzékenyítsük az embereket arra, hogy a csomagolóanyagok nem hulladékok, hanem újrahasznosítható anyagok, amelyeket körforgásban kell tartani.
A dm-nél konkrét intézkedésekkel és ambiciózus célok kitűzésével szeretnénk megmutatni, miként vállalhatnak felelősséget környezetükért a vállalatok, de akár az egyének is. Az újrahasznosított anyagok használatával, innovatív csomagolási megoldásokkal és a bölcsőtől a bölcsőig elv követésével szeretnénk hozzájárulni a körforgásos gazdaság előmozdításához.
Innovatív csomagolási megoldások
A dm-nél különféle megoldásokkal igyekszünk növelni csomagolásaink újrahasznosíthatóságát. Ezek közé tartozik az egynemű anyagok használata, amely megkönnyíti az újrahasznosítást. Az alverde borotvagél tubusai például legalább 70 százalékban, az aftershave tubusai legalább 61 százalékban újrahasznosított anyagból készülnek. A csomagolást úgy tervezték meg, hogy eleve a lehető legkevesebb anyagot kelljen felhasználni, így erőforrásokat takaríthatunk meg és csökkentjük a CO₂-kibocsátást.Cradle-to-Cradle-Prinzip
A bölcsőtől a bölcsőig elv (C2C) megközelítés lényege, hogy a termékeket úgy tervezik, hogy azok használat után teljes mértékben visszakerülhessenek a biológiai vagy gyártói körforgásba. Az anyagok vagy biológiailag lebomlanak, vagy zárt ipari körfolyamatokban újrafelhasználhatók lesznek.A dm ezt az elvet követi, és azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a csomagolásokat úgy tervezze meg, hogy azok vagy biológiailag lebomlók vagy teljes mértékben újrahasznosíthatók legyenek.
2021 októberében a dm-csoport egyes országai kísérleti projektet indítottak el a figyelemfelkeltés érdekében: a vásárlókat arra kérték, hogy az üres műanyag flakonokat közvetlenül a dm-üzletekbe vigyék vissza. A palackokat aztán összegyűjtöttük, újrahasznosítottuk és visszaforgattuk a gyártási folyamatokba. A kezdeményezés célja az volt, hogy érzékenyítsük az embereket arra, hogy a csomagolóanyagok nem hulladékok, hanem újrahasznosítható anyagok, amelyeket körforgásban kell tartani.
Közös vállalásunk: Rezyklat Fórum
2018-ban a dm és más vállalatok megalapították a Rezyklat Fórumot, egy több mint 40 partnerből álló szövetséget, amely a körforgásos gazdaság teljes értékláncát lefedi. A cél az újrahasznosított anyagok használatának előmozdítása, a csomagolások mennyiségének csökkentése és a csomagolások újrahasznosíthatóságának növelése.A dm-nél konkrét intézkedésekkel és ambiciózus célok kitűzésével szeretnénk megmutatni, miként vállalhatnak felelősséget környezetükért a vállalatok, de akár az egyének is. Az újrahasznosított anyagok használatával, innovatív csomagolási megoldásokkal és a bölcsőtől a bölcsőig elv követésével szeretnénk hozzájárulni a körforgásos gazdaság előmozdításához.