A minőség nem a véletlen műve
Az átgondolt folyamatoknak, a világos előírásoknak és a következetes megvalósításnak valódi minőség lesz az eredménye. A dm-nél a minőségirányítás a fenntartható vállalatirányítás központi eleme. Biztosítja, hogy a dm-márkás termékek ne csak a törvényi előírásoknak feleljenek meg, hanem a biztonság, a hatékonyság és a fenntarthatóság legmagasabb szintű követelményeinek is.
A dm-nél a gyártó partnerekkel együtt vállaljuk a felelősséget az általunk forgalmazott termékek minőségéért és biztonságáért. Ahol lehetséges, szeretnénk nemcsak teljesíteni, de túl is szárnyalni a vásárlói elvárásokat. A dm-márkás termékek minőségirányításával foglalkozó csapat Németországban tevékenykedik, és fontos szerepet töltenek be a dm-márkával foglalkozó csapatok és a dm-márkás termékeket gyártó partnerek közötti kapcsolattartásban.
Célunk, hogy továbbra is biztonságos, jó minőségű és fenntartható dm-márkás termékeket kínálhassunk vásárlóinknak. Ez nem csak az egyes dm-márkatermékekre vonatkozik termékszinten, hanem a törvényi előírásokon túli minőségi követelmények átfogó fejlesztésére, a fejlesztési célokra, illetve a gyártó partnereinkkel való együttműködésre és az ezekhez kapcsolódó értékláncokra is.
A dm-márkákra átfogó monitoring rendszert hoztunk létre, amely figyelembe veszi a jelenlegi tudományos eredményeket és fejlesztéseket. A témáért felelős csapat folyamatosan figyelemmel kíséri az érintett nemzeti és európai intézmények, így a Szövetségi Kockázatértékelési Intézet (BfR), az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság (EFSA) és az Európai Vegyianyag-ügynökség (ECHA) tevékenységét és ajánlásait. Az érintett érdekeltek bevonása folyamatos, elsősorban a vásárlók igényeinek figyelemmel kísérése és előrejelzése révén valósul meg.
A termékvisszahívások fejleményei a minőségirányítás hatékonyságát bizonyítják: míg az előző két év mindegyikében hat dm-márkás terméket hívtunk vissza elővigyázatosságból, a 2023/24-es gazdasági évben egyetlen visszahívás sem történt. Amennyiben mégis szükségessé válik a visszahívás, azonnal egyeztetünk az érintett partnerrel, és konkrét intézkedéseket hozunk, hogy kizárjuk a probléma megismétlődésének kockázatát.
Célunk, hogy továbbra is biztonságos, jó minőségű és fenntartható dm-márkás termékeket kínálhassunk vásárlóinknak. Ez nem csak az egyes dm-márkatermékekre vonatkozik termékszinten, hanem a törvényi előírásokon túli minőségi követelmények átfogó fejlesztésére, a fejlesztési célokra, illetve a gyártó partnereinkkel való együttműködésre és az ezekhez kapcsolódó értékláncokra is.
A dm-márkákra átfogó monitoring rendszert hoztunk létre, amely figyelembe veszi a jelenlegi tudományos eredményeket és fejlesztéseket. A témáért felelős csapat folyamatosan figyelemmel kíséri az érintett nemzeti és európai intézmények, így a Szövetségi Kockázatértékelési Intézet (BfR), az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság (EFSA) és az Európai Vegyianyag-ügynökség (ECHA) tevékenységét és ajánlásait. Az érintett érdekeltek bevonása folyamatos, elsősorban a vásárlók igényeinek figyelemmel kísérése és előrejelzése révén valósul meg.
Stratégiai együttműködés
Partnereinket gondosan, a dm saját szempontrendszere alapján választjuk ki, és igyekszünk hosszú távon együttműködni velük. Termékcsoporttól függően egyedi, nemzetközileg elismert termékbiztonsági szabványok vagy minőségirányítási tanúsítványok teljesítését várjuk el, amelyekről szerződéses megállapodás születik, és amelyek betartását független intézmények ellenőrzik rendszeresen. Ilyen tanúsítványok például a ‚International Featured Standards‘(IFS) és a „Brand Reputation through Compliance Global Standards” (BRCGS).A termékvisszahívások fejleményei a minőségirányítás hatékonyságát bizonyítják: míg az előző két év mindegyikében hat dm-márkás terméket hívtunk vissza elővigyázatosságból, a 2023/24-es gazdasági évben egyetlen visszahívás sem történt. Amennyiben mégis szükségessé válik a visszahívás, azonnal egyeztetünk az érintett partnerrel, és konkrét intézkedéseket hozunk, hogy kizárjuk a probléma megismétlődésének kockázatát.