Együtt Egymásért
Tudatos bánásmód a vízzel
olvasási idő: min
Vízfelhasználás

Tudatos bánásmód a vízzel

A víz bolygónk egyik legértékesebb erőforrása - és egyben az egyik legveszélyeztetettebb is. Az ENSZ 2020-as vízügyi világjelentése szerint az emberek ma világszerte hatszor annyi vizet fogyasztanak, mint 100 évvel ezelőtt. A növekvő költségek, az éghajlatváltozás és egyéb kihívások a vízkészletek felelős használatára hívják fel a vállalatok figyelmét is. A dm-nél ezért hatékony vízfelhasználásra törekszünk, és így biztosítjuk az erőforrások megóvását a jövő számára.

Minden csepp számít

Sok termék (fogkrém, sampon, tisztítószerek) csak víz hozzáadásával együtt használható, ezért különösen fontos, hogy odafigyeljünk a vízfelhasználásra. Saját működésünk során a vizet elsősorban a mosdóhelyiségekben és a konyhákban használjuk - ez viszonylag kis arányt jelent a teljes értéklánchoz képest, beleértve a termékek gyártását és a vásárlói oldalon történő vízfelhasználást is. Ennek ellenére a vízzel való tudatos bánásmód elengedhetetlen ezeken a területeken is. Ha felismerjük, hogy hol használjuk fel a legtöbb vizet, az már segíthet a tudatos vízfelhasználásban, és a környezet megóvásában.

A vízfogyasztás áttekintése

A víz fenntartható használata fontos szerepet játszik a dm-nél - mind a gyártás során, mind a felhasználás terén. Összesen 20 olyan termékcsoportot azonosítottunk, amelyek nem használhatók víz nélkül. Az olyan termékek, mint a tusfürdő, a sampon és a mosószer különösen vízigényesek. Csak ezekhez évente mintegy 392 millió* köbméter vizet használunk el. A dm célzott elemzésekkel támogatja a környezetbarátabb alternatívák létrehozását, és együttműködik partnereivel, hogy fenntartható módon csökkentsék a termékek vízszükségletét a felhasználási fázisban. Ezekkel a lépésekkel fokozatosan alakítjuk át termékkínálatunkat az erőforrások megóvása érdekében.

*A németországi dm-üzletekben 2023-ban értékesített összes termék vízfogyasztására vonatkozik.

Kevesebb víz, több felelősség

A dm felelősséget vállal a természeti erőforrások tudatos felhasználásáért. Célzott intézkedésekkel járulunk hozzá a vízfogyasztás minimalizálásához a teljes értéklánc mentén: mind az upstream értékláncban, azaz a dm-termékek gyártása előtti folyamatokban, mint például a nyersanyag-kitermelés, a gyártás és a szállítás során történő energia- és vízfelhasználás, mind pedig a downstream értékláncban, vagyis a termékek felhasználásakor. Hogy miként lehet ezt elérni? Érzékenyítéssel!

Vizsgáljuk a termékeket

A termékek életciklus-értékelésének részeként elemezzük a Pro Climate termékek vízfelhasználását az upstream értékláncban. A Denkmit nature mosogatószer például körülbelül 35 százalékkal kevesebb vizet igényel, mint a Denkmit nature Ultra Lavender mosogatószer. A gyártó partnerek ezeket az ismereteket felhasználhatják a standard termékcsalád termékfejlesztéseinek javítására is. A dm rendszeresen ellenőrzi a vízfogyasztás csökkentése érdekében már végrehajtott és tervezett intézkedéseket. Jó hír, hogy a gyártó partnerek közel 80 százaléka már fontos eredményeket ért el a mosószer /tisztítószer termékcsaládokra vonatkozóan. A haj- és testápoló termékcsaládok esetében ez az arány több mint 60 százalék.

Tippek a hétköznapokra

A termékeken a dm igyekszik tájékoztatást nyújtani a tudatos vízhasználatról, és tippeket ad arra vonatkozóan, hogy az egyes dm-termékek használata során hogyan lehet takarékoskodni a vízzel, ami egyben pénzmegtakarítást is jelenthet. Erre példa a dmBio tea csomagolásának üzenete ("Csak annyi vizet melegítsünk, amennyi szükséges") vagy a tusfürdők csomagolásának jótanácsa („Zárja el a vizet a környezet érdekében"). Ezeknek a látszólag apró üzeneteknek nagy hatása lehet - mind a vásárlók, mind a környezetünk számára. A tudatos fogyasztás és a takarékos adagolás segít spórolni az erőforrásokkal.